فوم چیست و کاربرد ان در تری دی پانل

 فوم چیست و چه کاربردی دارد؟ فوم به ماده ای اتلاق می گردد که از قرار دادن کپسول های گاز در جامد یا مایع به دست می آید که از نمونه های بارز آن می توان به اسفنج اشاره نمود. انواع مختلف فوم در صنعت کاربردهای فراوانی دارند که در ادامه مطلب به برخی از آن ها اشاره میکنیم. فوم چیست و چه کاربردی دارد استفاده از فوم در صنعت ساختمان سازی فوم پلی یورتان از جمله فرآورده های نفتی است که در صنایع گوناگون از جمله ساختمان سازی بسیار پرکاربرد است و به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرد، به طوری که سوراخ ها و درزها را پوشانده و محافظ فوق العاده ای در برابر نفوذ هوا، رطوبت وارد شده به دیوارها و همچنین عایق صوت می باشد. فوم بتن هم نوع دیگری است که در صنایع ساختمان سازی به کار برده می شود و برای تولید آن از ملات سیمان و ماسه با استفاده از یک سری افزودنی های مجاز استفاده می گردد و مزیتی که دارد این است که نقش به سزایی در کاهش چشمگیر وزن ساختمان ها دارد. وزن کم  این بتن موجب صرفه جویی در بتن مصرفی و حجم خاک برداری و نیز کاهش بار مرده سازه و کاهش بارهای زلزله می گردد. فوم چیست و کاربرد ان فوم پلی استایرن یا یونولیت نوع دیگری از این محصول است که در صنعت ساختمان سازی بسیار پر کاربرد است و عایق بسیار مناسبی برای حرارت و رطوبت محسوب می شود. یونولیتهای سقفی پلی استایرن به علت وزن کمی که دارند، در نهایت وزن ساختمان را به طور قابل توجهی پایین می آورند، به همین علت هم در ساختمان سازی بسیار  مورد استقبال قرار می گرفته اند.  این بلوک های یونولیتی نقش باروری نداشته و به همین علت در مقابل بسیاری از بلایای طبیعی نظیر طوفان و زلزله ایمن می باشند. البته شایان ذکر است که این بلوک ها، در مقابل حریق یا آتش سوزی به آسانی حجم خود را از دست می دهد ، لذا تنها نقص و ایراد این بلوک ها را می توان مقاومت و استحکام کم آن ها در برابر آتش سوزی و حرارت دانست. فوم پلی استایرن یا یونولیت کاربردهای فوم پلی استایرن ار جمله کاربردهای یونولیت می توان به فضاسازی موقتی در ساختمان و همچنین طراحی دکوراسیون اشاره نمود. ساخت سازه‌هایی با وزن کم، ساخت استودیوی صدابرداری به دلیل عایق صوت بودن این محصول، استفاده در قالب عایق حرارتی برای دیوارهای ساختمان استفاده از ورق های یونولیتی به عنوان عایق و بلوکهای یونولیت سقفی به عنوان یک جایگزین بسیار سبک و عالی برای بلوک های سفال و سیمان در ساختمان سازی.

کاربرد فوم در تری دی پانل

  فوم چیست مش به‌صورت دو صفحه مشبک مفتولی است که مابین آن را با عایق پلی استایرن پر نموده‌اند، خرپاها وظیفه اتصال این سه بخش را به هم داشته و دیوارهای تری دی پانل پس از آماده‌سازی و انتقال به محل موردنظر و اتصال، مراحل بتن پاشی در سطح آن‌ها انجام می‌شود، بتن‌ها از ترکیب آب، سیمان و سنگ‌دانه پدید می‌آیند که برای بهبود خاصیت بتن در برابر یخ‌زدگی و آب شدن از افزودنی‌های مناسب مانند حباب‌ساز بهره می‌برند تا کارایی بتن را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهند، میزان دقیق مواد تشکیل‌دهنده آن نیز بر اساس مخلوط‌های آزمایشگاهی و مصارف کارگاهی مشخص می‌گردد. مشخصات فوم چیست و مش در تری دی پانل:
  • فولاد از نوع سرد کشیده شده بدون عاج
  • قطر مفتول‌های شبکه جوش از 2 تا 6 میلی‌متر
  • مقاومت کششی مفتول‌ها برای دیوارهای باربر 4000 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع
  • مقاومت کششی مفتول‌ها برای دیوارهای غیر باربر 3000 کیلوگرم بر سانتی مترمربع
  • چشمه شبکه جوش شده از 40 تا 100 میلی‌متر
  • هسته عایق از پلی استایرن
  • چگالی هسته در دیوارهای غیر باربر 10 kg/mm
  • چگالی هسته در دیوارهای باربر 15 kg/mm
  • حداقل شاخص گسترش برای هسته شعله 25
  • حداکثر شاخص گسترش برای هسته شعله 450
  • ضخامت هسته عایق 40 تا 100
  • فاصله شبکه‌های جوش شده 80 تا 140
انواع مختلف تری دی پانل: تری دی پانل‌ها به نسبت اینکه در کدام قسمت ساختمان قرار است به کار گرفته شوند دارای چند نوع مختلف می‌باشند. تری دی پانل باربربا فوم: در تری دی پانل باربر  با فوم چیست به علت نصب این دیوارها به‌عنوان عناصر باربر جانبی و اتصال آن‌ها به سازه اصلی و اعمال نیروهای جانبی باید ضخامت بیشتر، قطر بالاتر مفتول و عایق با چگالی بیشتر را برای آن در نظر گرفت بدین‌صورت می‌توان سازه‌های مستحکم را ساخت یا در بهینه‌سازی ساختمان‌هایی که ضعف باربری جانبی در آن‌ها احساس می‌شود استفاده نمود. فوم و تری دی پانل تری دی پانل غیر باربربا فوم : این نوع تری دی پانل به علت تحمل بار کمتر، بیشتر در قسمت‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که نقش کلیدی نداشته و به‌منظور جداکننده کارایی دارند ازاین‌رو ضخامت کمتر، عایق با چگالی کمتر و مفتول با قطر کوچک‌تر را می‌توان در تمامی آن‌ها مشاهده نمود. تری دی پانل سقفی (دیافراگم افقی سازه باربر): ضخامت هسته 60 میلی‌متری و فاصله شبکه‌های جوش 100 میلی‌متری به کار بردن تری دی پانل را به‌عنوان عضو باربری در سقف و به‌صورت افقی مجاز نموده و استفاده از میلگرد به‌عنوان عنصر تقویت‌کننده پیشنهاد می‌شود، در این نوع تری دی پانل دو شبکه میلگرد به هم جوش داده‌شده و طرفین آن‌ها با فوم پوشش داده می‌شود و بتن به کمک پمپ بر سطح نهایی کار پاشیده می‌شود. متال فوم: نسل جدید تری دی پانل‌ها است که از قاب‌های نورد به‌منظور مقاومت ایستایی و بهینه نمودن مراحل اجرای سازه مورداستفاده قرار می‌گیرد و هدف آن انتقال نیروهای برشی و اتصال بهتر دیوارها به سقف است.
فوم بتن هم نوع دیگری است که در صنایع ساختمان سازی به کار برده می شود و برای تولید آن از ملات سیمان و ماسه با استفاده از یک سری افزودنی های مجاز استفاده می گردد و مزیتی که دارد این است که نقش به سزایی در کاهش چشمگیر وزن ساختمان ها دارد.  
https://3dpmco.com/%d9%81%d9%88%d9%85-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af/

Comments

Popular Posts