ساندویچ پانل دیواری

 مزایای اصلی دیوار ساندویچ پانل برای مصرف ساختمانی فوق‌العاده سبک: به دلیل بهره گیری از متریال سبك در ساختار اين پانل‌ها، وزن  دیوار ساندویچ پانل به شدت کم بوده و می توان گفت يك ديواره ساخته شده از پانل ساندويچی نسبت به دیوار های ساخته شده از آجر و سيمان گاها تا حدود 50 برابر نیز سبك‌تر می باشد. اين مزیت در عملیات سبك‌سازی بنا، کاهش هزینه های ناشی از زیرساخت و مقابله با زلزله بسيار موثر است. مزایای اصلی ساندویچ پانل برای مصرف ساختمانی   مقاومت بالا: ساندویچ پانل، افزون بر سبکی دارای استحکام و مقاومت  ویژه ای در مقابل انواع فشار و ضربه‌ است. اين پانل‌ها به خوبي جاذب نیروهای وارده بوده و حتی مقاومتی بالاتر از مقاومت چوب دارند. دیوارهای ساندویچ پانل مقاومت در مقابل پوسیدگی و  خوردگی: دیوار ساندویچ پانل‌ها بر خلاف ديوار‌‌های رایج بتني در مقابل رطوبت هوا دچار خوردگی نمی‌شوند. همین امر موجب به حداقل رسیدن هزينه های ناشی از تعمير و نگهداری می شود. نسبت به دیواره های چوبي اين پانل‌ها طول عمر چند برابر بالاتری در شرایط آب و هوایی مرطوب خواهند داشت. اقتصادی بودن، چسبندگی فوق العاده ی فوم به ورق، طول عمر بالا،  مقاوم در برابر حریق و… از سایر مزایای ساندویچ پانل ها میباشد.   نمونه هایی از انواع ساندویچ پانل پانل های پلی یورتان: در این نوع از پانل‌ها به منظور عایق بندی از فوم هایی با جنس پلی یورتان استفاده می گردد که خود شامل دو نوع است. نوع اول PIR اطلاق می شود که ترکیبی از مواد  پلی یول و ایزوسیانورات و پلی یول می باشد. نوع دوم نیز PUR نامیده می شود که  ساختاری مرکب از پلی یول و ایزو سیانات دارد؛ در هر دو نوع مذکور جهت تسریع در عملیات ترکیب، حتما باید کاتالیزور حضور داشته باشد. ساندویچ پانل پلی یورتان تفاوت این دو نوع دیوار ساندویچ پانل در مقاوم بودن پانل PIR در مقابل آتش سوزی است. عایق سرما، گرما و صوت، مقاومت بالا در برابر رطوبت و نیز وزن کم از مشخصات این نوع پانل محسوب می شود. پانل اکس پی اس: در ساختار این نوع پانل ساندویچی ، از عایق جدیدی با عنوان اکس پی اس بهره می گیرند  که به علت تجزیه پذیری بالا و عدم وجود هر نوع آلاینده ی  محیط  زیست و لایه ی ازن به فوم سبز شهرت یافته است. این پانل نیز مشخصات فیزیکی و مزایای ذکر شده برای نوع پلی یورتان را حفظ کرده اما برخی از آلاینده های پلی یورتان را که عمدتا مخرب لایه ازون می باشند، حذف کرده است. همچنین این نوع دیوار ساندویچ پانل در هنگام حریق گاز سیانور آزاد نمیکند. ساندویچ پانل‌ها بر خلاف ديوار‌‌های رایج بتني در مقابل رطوبت هوا دچار خوردگی نمی‌شوند. همین امر موجب به حداقل رسیدن هزينه های ناشی از تعمير و نگهداری می شود. نسبت به دیواره های چوبي اين پانل‌ها طول عمر چند برابر بالاتری در شرایط آب و هوایی مرطوب خواهند داشت.  

  • سرعت حمل و نقل و سهولت بالا کشیدن پانل ها در ساختمانهای مرتفع
  • مقاومت زیاد در برابر نیروهای برشی ناشی از زلزله به علت یکپارچگی سازه
  • عایق در برابر حرارت ، برودت و رطوبت و صدا .
  • مقاوم در برابر آتش سوزی به علت وجود قشرهای بتنی طرفین پانل .
  • نفوذ ناپذیری ساختمان در برابر حشرات .
  • امکان حمل و نقل و بکارگیری دیوار پانل در مناطق صعب العبور جهت احداث ساختمان .
  • کاهش وزن آهن و بتن مصرفی 8
  • دستیابی به فضای مفید بیشتر به علت ضخامت ناچیز دیوارهای سه بعدی .
  • آزادی عمل در اجرای طرحهای متنوع و هرگونه نماسازی داخلی و خارجی در سیستم های قوسی و سینوسی ، به علت انعطاف پذیری قطعات پیش ساخته دیوارهای سه بعدی .
صرفه جویی در هزینه فونداسیون وشناژ و اسکلت ساختمانهای بلند مرتبه به دلیل وزن اندک سقف و دیوارهای پانل .( از700کیلوگرم به 280کیلوگرم کاهش می یابد
منبع تری دی پانل پلاستو فوم مرکزی

Comments

Popular Posts