Skip to main content

ابعاد تری دی پانل

شماره های تماس

دفتر فروش : ۰۲۶۳۶۷۰۰۰۲۲

مدیر كارخانه: ٠٩١٢٥٢١٠٦٥٥ مهندس پهلوان

مدیر فروش: ٠٩١٢٤٦٤٨٢٨٥ مهندس سپهری

مدیر تولید:٠٩١٢٢٧٨٤١٨٠ مهندس حسین پور

3-1 پانلهای پیش ساخته سبك ( پانل دیواری پیش ساخته )
پانلهای پیش ساخته سبك ( پانل دیواری پیش ساخته ) شامل دو صفحه شبكه جوش شده فولادی میباشند كه یك لایه عایق پلی استایرن در میان آن قرار گرفته و توسط تعدادی اعضای خرپایی به یكدیگر متصل شده اند كه بعد از نصب، بتن از دو طرف روی آن پاشیده می شود.
3-2 مش یا شبكه جوش شده
از اتصال مفتول های فولادی طولی و عرضی توسط جوش مقاومتی  شبكه ای ایجاد شده كه در اینجا مش یا شبكه جوش شده خوانده می شود.
3-3 برشگیر
اعضای خرپای فولادی كه توسط نقطه جوش لیست قیمت تری دی پنل به دو لایه شبكه مش متصل می شوند بایستی در فواصل منظم قرار گیرند تا در خواص مكانیكی شبكه جوش شده خلل ایجاد نكنند.
3-4 بتن پاششی
این بتن با طرح اختلاط مخصوص ساخته شده و توسط انواع دستگاه های پیستونی و ماردونی بروی پانل دیواری پیش ساخته پاشیده می شوند.
3-5 آنیلینگ
به عملیاتی حرارتی كه باعث از بین رفتن تنش های پسماند ناشی از كشش سرد در مفتولها می گردد، آنیلینگ می گویند.
4   طبقه بندی
پانلهای پیش ساخته به دو دسته زیر طبقه بندی می شوند :
4-1 پانلهای پیش ساخته باربر
پانلهای پیش ساخته باربر به دو دسته زیر طبقه بندی می شوند :
4-1-1        پانل های دیواری تری دی پانل 3d panel
از پانلهای دیوار بعنوان عضو باربر قائم و همچنین عضو مقاوم در برابر بار جانبی استفاده می شود.
در مكان های خاص از سازه كه  ابعاد تری دی پنل مفتول های شبكه پاسخگوی بار وارده نباشد، باید با تعبیه آرماتور، پانل دیواری پیش ساخته را تقویت نمود. همچنین دیوارهای برشی دارای بازشو باید به نحوی تقویت گردد كه در اطراف بازشوها فولاد تقویتی با سطحی حداقل معادل آرماتورهای قطع شده در هر جهت به صورت شبكه و یا فولاد متمركز در همان جهت قرار داده شود.
4-1-2        پانلهای سقفی
پانل سقفی ، در سقف بصورت یك دیافراگم صلب عمل می كند.
ضخامت لایه پلی استایرین براساس نحوة كاربرد و طراحی حداقل 6 سانتیمتر ، فاصله شبكه های جوش شده از یكدیگر حداقل 10 سانتیمتر می باشد.
 یادآوری –  از آنجا كه شبكه بكار رفته در پانل دارای مقدار فولاد كمی است باید دال سقف تقویت گردد. این كار به دو صورت انجام می گیرد :
الف –  با توجه به طول دهانه و بار وارده، لنگر مقاوم محاسبه شده و یك سری آرماتور تقویتی با فواصل معین در پانل تعبیه می گردد.
ب –  بین هر دو پانل سقفی در عرض معمولا 20 سانتیمتر، ‌عایق پلی استایرن حذف شده و میلگردهای تقویتی در آن ناحیه متمركز می شوند. در واقع یك سیستم تیر و دال با فواصل حدود یك متر ایجاد می گرد

Comments

Popular Posts